17 تکنیک مؤثر در بهبود بازاریابی سالن زیبایی زنانه و معرفی روش های اصولی  برای تبلیغات سالن زیبایی:

17 تکنیک مؤثر در بهبود بازاریابی سالن زیبایی زنانه و معرفی روش های اصولی  برای تبلیغات سالن زیبایی:
سالن زیبایی مشتری‌پسند و شگردهای بازاریابی سالن زیبایی یکی از اولین ضرورت‌های آرایشگریِ حرفه‌ای به شمار می‌رود. در این مقاله با 17 تکنیک مؤثر در بهبود بازاریابی سالن زیبایی زنانه آشنا خواهید شد.
اهمیت روزافزون بازاریابی برای سالن زیبایی

به دلیل شرایط اقتصادی و تداوم شدت رقابت در بین صاحبان سالن‌های زیبایی زنانه، موضوعِ باقی ماندن در ذهن و نفوذ کردن در قلب مشتری، هیچ‌وقت تا به این حد مهم نشده بود.
اگر در شرایط فعلی (همپای تغییر شرایط بازار)، در استراتژی‌های بازاریابی سالن زیبایی خودتان دگرگونی صحیح و لازم را ایجاد نکنید و از مشاوران تحصیل‌کرده و باتجربه در این زمینه بهره نبرید؛ با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

آیا ایده‌های بازاریابی شما برای سالن زیبایی به پایان رسیده‌اند؟

 اگر این‌طور است؛ ما در مجموعه آموزشی متین رویان، روش‌های بازاریابیِ را در اختیارتان قرار خواهیم داد و همواره آماده‌ی ارائه‌ی کمک‌های تخصصی‌تر به شما نیز هستیم.

17 شیوه در مورد جذب مشتری برای سالن زیبایی
 
  1. شما به‌عنوان مدیر یک سالن زیبایی زنانه باید مدل خودتان باشید! هیچ‌کس به سالن زیبایی خانمی که خودش آرایش مو و چهره‌ی پیراسته‌ای ندارد مراجعه نخواهد کرد پس صبح‌ها برای آرایش خود وقت کافی اختصاص دهید.
  2. برای افزایش فروش، خدمات جانبی را هنگام رزرواسیون (از طریق پرسش از مشتری)، پیشنهاد دهید.
  3. به کارکنان سالن زیبایی آموزش دهید که مشتریان را برای رزرواسیون نوبت بعدی به‌طور طبیعی و ماهرانه ترغیب کنند. برای این کار می‌توانید به ویژگی‌های هر یک از خدماتی که ارائه می‌کنید دقت کرده و در صحبت‌های خود یا کارکنانتان با مشتریان، موضوعی را در هر یک از این خدمات به مراجعه‌ی بعدیِ مشتری گره بزنید البته این کار باید بدون ریا و به‌طور طبیعی با مشتریان مطرح شود تا حالت تحمیلی پیدا نکند.
  4.  یک پیشخوان هوشمندانه برای سالن زیبایی خود ایجاد کنید. تمام خدماتی که ارائه می‌دهید باید به‌طور واضح و زیبا و تا حد امکان خلاقانه در معرض دید مشتریان قرار داشته باشند.
  5. با هشتک سالن زیبایی خودتان یک ایستگاه سلفی ایجاد کنید!
لوگوی سالن آرایشتان را در محوطه‌ی کوچک ایستگاه سلفیِ سالن زیبایی قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید در روبری صندلی مدیریت، یک آینه‌ی مناسب بگذارید یا عکس‌برگردان‌های جالبی را بر روی یک آینه بچسبانید تا مشتریان با انداختن سلفی، آن عکس را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این بهترین و طبیعی‌ترین تبلیغات برای سالن زیبایی شما بدون یک ریال هزینه خواهد بود.
  1. یکی از استراتژی‌های دائمی شما باید این باشد که خودتان را از سالن‌های زیبایی و آرایشگران معمولی جدا کنید. همیشه باید چیزی ارائه بدهید که در ذهن مشتری باقی بماند.حالا این چیز می‌تواند یک مدل جدید در آرایش مو یا هر نوع طرز آرایش جدید دیگری باشد و یا هر موردی که فکر می‌کنید مشتریانتان از آن خوششان خواهد آمد.
  2. محصولی خاص را به مشتریان سالن زیبایی خود عرضه کنید یا در هنگام آرایشِ آن‌ها از محصولی ویژه بهره ببرید. این کار باعث خواهد شد که مشتریانتان مجدداً به شما مراجعه کنند.
  3. با مشتری، رابطه‌ای دوستانه ولی تعریف‌شده برقرار کنید.
ایجاد یک رابطه‌ی درازمدت با مشتریان، یک پیوند فوق‌العاده به وجود خواهد آورد و باعث خواهد شد که خدمات آرایشی شما برای تمام عمر توسط آن‌ها به‌صورت تبلیغِ دهان‌به‌دهان پخش شود. موضوع مهم‌تر این است که مشتری نیاز دارد کمی در مورد پیشینه‌ی آرایشگر خود بداند تا بتواند به او اطمینان کند.
  1. در مورد قیمت‌گذاری، بسیار هوشمندانه و دقیق عمل کنید. اگر قیمت‌هایتان زیاد پایین باشند شکست مالی خواهید خورد و اگر زیاد بالا باشند مشتریانتان را از دست خواهید داد. برای تعیین قیمت‌ها و بررسی مرتب آن‌ها وقت صرف کرده و دقیق باشید.
  2.  تخفیف‌های حساب‌شده بدهید؛ به‌عنوان‌مثال، برای دوست و فامیل، 20 درصد تخفیف بدهید و یا برای مشتریانی که توسط مشتری قبلی معرفی می‌شوند تخفیفی در نظر بگیرید.
  3. یک فروش فوق‌العاده ترتیب بدهید. مثلاً می‌توانید هرسال در مناسبت‌هایی دو بار برای مشتریان دائمیِ خود 30 درصد تخفیف در خدمات یا محصولاتی که در سالن زیبایی ارائه می‌کنید؛ در نظر بگیرید.
  4. به‌غیراز مناسبت‌های بومی و مشهور، می‌توانید برای همه‌ی مشتریان و یا برخی افراد واجد شرایط در دیگر مناسبت‌های جهانی که کمتر شناخته‌شده هستند تخفیف‌هایی در نظر بگیرید و یا کمپین‌های تبلیغاتی کوچک یا بزرگ در مورد چنین مناسبت‌هایی ترتیب دهید. برخی از این مناسبت‌ها عبارت‌اند از:
  •  22 ماه مه، روز سلامتی مو
  • 4 ژوئن، روز موبلوندها (صاحبان موی زرد)
  • 26 ژوئن، روز آرایشگران
  • 2 جولای، روز افراد سبزه (اسمر)
  1. یک چالش یا مسابقه ترتیب بدهید. تمام مشتریان و دوستان آن‌ها باید مطلع باشند که فعال‌ترین شخص شرکت‌کننده در چالش یا مسابقه‌ی سالن زیبایی شما، هدیه‌ی جالبی دریافت خواهد کرد. نوع هدیه را خودتان باید تعیین کنید.
  2. در سالن زیبایی خودتان خدمات متفاوتِ رایگان در اختیار مشتریانتان قرار دهید. یکی از این خدمات متفاوت و رایگان می‌تواند آموزش چند حرکت «یوگای صورت» باشد.
یکی از کارکنانتان می‌تواند در بازه‌ی زمانی مناسب دراثنای حضور مشتری در سالن زیبایی چند حرکت یوگای صورت را به مشتری تعلیم دهد. آموزش یوگای صورت می‌تواند باعث برقراری رابطه‌ی صمیمانه‌تری با مشتری شود ولی در مورد تمام مشتریان توصیه نمی‌شود.
  1. روش‌های مُجاز و مکمل را که جنبه‌ی درمانی یا بهبودِ سلامتی دارند؛ همراه با خدمت اصلی خود به‌طور رایگان به مشتریانتان ارائه کنید. به‌عنوان‌مثال، ماساژ دادن پوست سر. همین کار کوچک، بیشتر از خدمت اصلی شما در ذهن مشتری خواهد ماند.
  2.  در صورت امکان از برخی مشتریانتان تأییدیه و رضایت کتبی بگیرید و این تأییدیه‌ها را با گرافیکی زیبا و به‌صورت قاب‌شده در سالن زیبایی خود نصب کرده و به نمایش بگذارید. در این مورد خلاق باشید.
  3. با آتلیه‌های عکاسی زنانه، مراکز برگزیده‌ی مد و پوشاک زنانه و موارد مشابه برای تبلیغات دوجانبه هماهنگ شوید.
امیدواریم نهایت استفاده را از تکنیک‌های فوق بکنید. خوشحال خواهیم شد که نظرات شما را پس از استفاده‌تان از روش‌های فوق بخوانیم. هم‌چنین دوست داریم هرگونه تجربه یا سوال در مورد بازاریابی برای سالن زیبایی را با ما در بخش نظرات، مطرح کنید.

روش های اصولی  برای تبلیغات سالن زیبایی:

برای جذب مشتری باید از استراتژی های مناسب برای تبلیغات سالن زیبایی استفاده کرد. به همین منظور شما باید خود را جای مشتری گذاشته و نیازهای او را بررسی کنید. در این صورت خدماتی که باید انجام بدهید را لیست کنید. خدماتی که شاید از نظر اکثر مشتریان جذاب باشد را در اولویت قرار دهید. باتوجه به این نکات می توانید تبلیغات خود را انجام دهید. ناگفته نماند که افراد از آرایشگاه هایی استقبال می کنند که به گفته های خود عمل کنند.
  1. ارائه ی پیشنهاد و ایده های جذاب به شما کمک می کند تا مشتریان زیادی را جذب کنید. تبلیغات سالن زیبایی شاید کار راحتی نباشد اما اگر از ایده های هوشمندانه و جذاب استفاده کنید، می توانید بهترین نتیجه را شاهد باشید.
  2. یکی دیگر از روش هایی که می تواند کمک کننده باشد، نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی در مکان های پر رفت و آمد می باشد. نصب تابلو در مکان هایی همچون فروشگاه ها، استخر و باشگاه های ورزشی بهترین ایده برای تبلیغات سالن زیبایی است. متنی که برای تبلیغ خود استفاده می کنید بهتر است که طولانی نباشد. شعار های تبلیغاتی معمولا برای مخاطبان زیاد خوشایند نمی باشد.
  3. تبلیغات سالن زیبایی در دنیای مجازی بیشتر از روش های دیگر تاثیر گذار است. بهتر است سایت معتبری برای سالن آرایشی خود تدارک ببینید. در این سایت می توانید عکس و ویدئو از نمونه کارهای خود بگذارید. علاوه بر تبلیغات، انتقاد و پیشنهادات مخاطبین می تواند برای بهبود کار شما بسیار موثر باشد.
  4. چاپ تراکت های تک برگی یک روش جالب و قدیمی  برای تبلیغات سالن زیبایی می باشد . باتوجه به بودجه سالن آرایشی می تواند برنامه ریزی دقیقی در مورد چاپ تبلیغات کاغذی انجام داد. هر چند که روش های بسیاری برای تبلیغات سالن زیبایی وجود دارد، اما باید روش هایی را انتخاب کرد که مقرون به صرفه باشد. شما کاغذ های تبلیغاتی خود را می توانید در محدوده ی مورد نظر خود پخش کنید.
  5. شناسایی کردن مخاطب و ارسال پیامک یکی دیگر از راه هایی است که در جذب مشتری و تبلیغات سالن زیبایی بی تاثیر نیست. محتوای پیام باید به قدری جذاب باشد که مشتری تشویق شود از خدمات زیبایی سالن شما استفاده کند.

ارائه ی خدمات ویژه به مشتریان دائم جهت تبلیغات سالن زیبایی:

برای تبلیغات سالن زیبایی نباید مشتریان قدیمی خود را نادیده گرفت. مشتریان می توانند پل ارتباطی شما سایر افراد باشند. شاید تبلیغات سالن های آرایشی دیگر، مشتری فعلی شما را تحت تاثیر قرار بدهد. بهتر است از شیوه هایی استفاده کنید که برای آنها جذابیت داشته باشد. تخفیف در خدمات یکی از گزینه هایی است که باعث می شود رابطه ی شما با مشتریان دائمی  تقویت شود. این دسته افراد انتظار دارند با مشتریان جدید تفاوتی داشته باشند، با اجرای این روش وفاداری شما به مشتریان ثابت می شود و در صورت رضایت، دیگران را تشویق می کنند تا از خدمات سالن زیبایی شما بهره ببرند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام